,,EGYSZERŰ ÉTKEK-NAGYSZERŰ ÍZEK''

2013. április 25., csütörtök

SAJTKRÉMES - MEDVEHAGYMÁS HAJTOVÁNY





Megint egy medvehagymás recept. Ma a piacon rengeteg medvehagymát árultak, hoztam is haza egy pár köteggel. Délutánra el is készült ez a finom, krémes rágcsálnivaló. A napon kelesztettem a tésztát s amíg kelt, addig egy kis fűnyírással töltöttem az időt.
Jól bevált kelt tészta, napraforgómaggal a tetején, a közepén pedig  lágy medvehagymás sajtkrém.
Puha, ízletes, csak ajánlani tudom.

»HOZZÁVALÓK«

TÉSZTA :
-  60 dkg liszt, 25 g friss élesztő, 1 / 2 ek só, 1 tojás
-  50 ml étolaj, kb 3 dl langyos tej
TÖLTELÉK: 
- 3 db ( 30 dkg ) tömlős natúr sajtkrém
- 1  csokor medvehagyma
tetejére : 
- 1 tojás, reszelt sajt, napraforgómag 



  • - A tészta hozzávalóit a szokásos módon bedagasztjuk, a duplájára kelesztjük. A medvehagymát összeaprítjuk és kikeverjük  a sajtkrémmel, aki szeretné ízesítheti még sóval.
  • Amikor a tészta megkelt háromfelé vesszük, téglalap alakúra kinyújtjuk és megkenjük a sajtkrémmel, ezután feltekerjük és egy éles késsel kisebb trapézalakokra vagjuk. 
  • Sütőpapíros tepsibe rakosgatjuk és hagyjuk pihenni még félóráig.
  • A sütőt 180 °C - ra előmelegítjük, a tekercseket  lekenjük enyhén felvert tojással, megszórjuk sajttal és  maggal. Sütőbe toljuk és szép pirosra sütjük.















12 megjegyzés:

  1. Nagyon jól néznek ki, nagyon szépek!

    VálaszTörlés
  2. Nagyon guszták, úgy kínálják magukat, ha tudnék, ki is kapnék egyet-kettőt a kosárkádból! :)

    VálaszTörlés
  3. Judit! Nagyon szépek a hajtoványok és ezek a képek...el vagyok ájulva :)

    VálaszTörlés
  4. Szia! Gyönyörűek! Jól értem, hogy 3lapot kérnék meg?
    Az 1csomag élesztő az szárított vagy friss.
    Köszönöm előre is a válaszod.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Az élesztő friss 50 g , a tésztát háromfelé osztjuk.

      Törlés
  5. Ma én is megsütöttem, nagyon finom 😘

    VálaszTörlés