,,EGYSZERŰ ÉTKEK-NAGYSZERŰ ÍZEK''

2013. május 22., szerda

DIÓS - MARCIPÁNOS, CITROMOS PITETORTA






Már elég régen, talán húsvétkor készítettem pitét, ami a gyengém - mert finomak és mutatósak. Ezúttal olyan tortafélét készítettem, legalábbis ami a díszítést illeti. Ezt a könnyed pitetortát a citrom fanyarkás, a dió és a marcipán kellemes ízhatása jellemzi, a leheletnyi vékony tészta és a lágy tejszínhab pedig igazán különlegessé teszi. Az alap ötletet itt találtam amit én a sajátomra formáltam.
Sok sikert hozzá !

HOZZÁVALÓK

Tészta :
- 20 dkg liszt 
- 15 dkg vaj 
- 10 dkg porcukor
- 1 tojássárga
- csipet só

TÖLTELÉK :
- 1 tojás
- 8 dkg cukor
- 1 citrom leve
- 15 dkg darált dió
- 20 dkg marcipán

TETEJE :
- 20 dkg görög joghurt
- 4 - 5 ek porcukor
- 1 citrom reszelt héja és leve
- 1 cs zselatin fix
- 2 dl tejszín


- A tésztához a hozzávalókat jól összegyúrjuk, majd folpackba csomagolva, legalább félórára hűtőbe tesszük.
- A piteformát ( 26 cm ) kivajazzuk, majd a tésztát kinyújtjuk és kibéleljük a formát úgy, hogy az oldalára is kerüljön a tésztából, villával megszurkáljuk.
- A töltelékhez a tojást habosra keverjük a cukorral, hozzáadjuk a citrom levét és a diót.
- A masszát ráöntjük a tésztára és előmelegített 180 °C - on kb 20 - 25 percig sütjük.
- Langyosra hűtjük.
- A marcipánmasszát kinyújtjuk és a diós töltelékre helyezzük kissé rányomkodva.
- A tetejére rásimítjuk a joghurtos krémet és hűtőbe tesszük dermedni.
- Tejszínhabbal, darált dióval és citromhéjjal díszítjük.




3 megjegyzés: