,,EGYSZERŰ ÉTKEK-NAGYSZERŰ ÍZEK''

2013. november 21., csütörtök

~ GOJI BOGYÓS, TÚRÓKOCKA ~





 A gojibogyó Ázsiából, főként Kínából származik, piros szinű, aszalt gyümölcseit a gyógyhatása miatt fogyasztják.
Fogyasztásának tulajdonítják a hosszan tartó fiatalos közérzetet, szépséget, erőt, kitartást és a világ több részén afrodiziákumként ismerik.
A nagy mennyiségű C - vitaminon kívül, 18 féle aminosavat és 21 féle ásványianyagot is tartalmaz .
Egyéb elnevezései : Wolfberry, Lícium gyümölcs, Farkasbogyó, Ördögcérna
Felhasználása : Joghurtba, műzlibe, levesbe, halételekhez keverhetjük, de készíthetünk teát, vagy sütikbe, krémekhez is felhasználhatjuk. Tulajdonképpen bármihez lehet használni amibe mazsola kell.
Íze egyedi, kellemesen fanyarkás - édes.
Igaz én, olaszországból hoztam, de itthon is megvásárolható nagyon sok helyen.


HOZZÁVALÓK
- 50 dkg túró, 4 db tojás, 12 dkg cukor, 1 cs vaníliás cukor, 1 citrom reszelt héja, 5 dkg puha vaj, 2 ek tejföl, 10 dkg liszt, 1 kk sütőpor, csipet só, egy maréknyi gojibogyó

- A sütőt melegítsük elő 170 fokra.
- A tojásokat válasszuk szét.
- A sárgákat keverjük habosra a cukrokkal, adjuk hozzá a puha vajat és a tejfölt.
- Keverjük bele a sütőporos lisztet, a citromhéjat és a gojibogyót.
- Lazítsuk a felvert tojásfehérjével.
- Simítsuk egy vajjal kikent, lisztezett kb 20 x 30 - as tepsibe és toljuk a meleg sütőbe.
- Süssük 35 - 40 percig ( tűpróba )













4 megjegyzés:

  1. Fincsi desszert lehet! Még sosem ettem ilyen gyümölcsöt, nem is hallottam eddig róla :) De nagyon hasznosnak tűnik! :)

    VálaszTörlés
  2. Nagyon sokszor lattam mar a boltok polcain mostmar tudom,hogy megvehetem,mert nem mergezo:) A piros drotos tortatal pedig mesebe illoen szep:)

    VálaszTörlés
  3. Én rendszeresen fogyasztom, nagyon szeretem! Terveztem, hogy sütibe is kéne csempészni belőle:)) Guszta lett nagyon!

    VálaszTörlés
  4. A sütemény nagyon guszta, a gojibogyóról pedig már hallottam, de még nem kóstoltam, itt lesz az ideje! :)

    VálaszTörlés