,,EGYSZERŰ ÉTKEK-NAGYSZERŰ ÍZEK''

2014. augusztus 27., szerda

~ MAZSOLÁS PUNCSKRÉMES TORTA ~

Print Friendly and PDF






 Így a hét közepére egy nagyon könnyed és piszkosul finom tortácska - csak úgy.
Gyorsan elkészül, hiszen nem babráltam a bevonással, de ha valakinek nem tetszik ilyen rusztikusan, díszítheti tetszés szerint.
Tudom, sokan nem szeretik a mazsolát - én imádom csak úgy magába is eszegetni - de a puncsos krémekhez szerintem hozzátartozik


» HOZZÁVALÓK «
Tészta : - 4 tojás, 15 dkg porcukor, 10 ek víz, 20 dkg liszt, 6 g sütőpor, 1 ek olvasztott vaj,  egy csipetnyi só
Krém : - 1 cs főzős puncsos pudingpor, 4 dl tej, 10 dkg mazsola, 1 dl rum, 20 dkg vaj, 5 - 6 ek porcukor

- Melegítsük elő a sütőt 180 °C - ra, egy 18 cm - es tortaformát vajazzunk és lisztezzünk ki.
- A tojásokat válasszuk szét, a fehérjét a sóval verjük habbá.
-  A sárgákat a cukorral és a vízzel kavarjuk fehéredésig, adjuk hozzá a sütőporos lisztet, az olvasztott vajat, keverjük jól össze és forgassuk óvatosan hozzá a tojáshabot. 
- Süssük kb 50 - 60 percig ( Tűpróba ), majd hűtsük ki és vágjuk három részbe.
- A krémhez, kb félóráig áztassuk a mazsolát a rumba.
- Kevés tejben keverjük el a pudingport, a többit pedig forraljuk fel a rumos mazsolával együtt, majd főzzük meg a pudingot.
- A vajat habosítsuk ki a cukorral majd keverjük hozzá a pudingot és töltsük meg a piskótalapokat.
- Díszítsük tetszés szerint.





1 megjegyzés:

  1. Nagyon szép és igen finom lehetett! Engem nem zavarna a mazsola én is nagyon szeretem!

    VálaszTörlés