,,EGYSZERŰ ÉTKEK-NAGYSZERŰ ÍZEK''

2016. október 28., péntek

~ DIÓS KRÉMES LINZER ~




  Egy ismerősömtől kaptam még régebben ennek a süteménynek a receptjét, amit akkor csak úgy fejben megjegyeztem, valahogy így : linzertészta, diós piskóta vaníliakrém, keksz. A mennyiségekre már nem igazán emlékeztem, úgyhogy a magam módján elkészítettem. A végeredmény pedig  nagyon finomra sikeredett. Úgy rémlik, mintha a tetejére csokimáz is került volna, de ebben már nem vagyok biztos, így csak porcukorral szórtam meg. 

»HOZZÁVALÓK« - 12 szelethez
Tészta :
- 15 dkg liszt, 8 dkg vaj, 3 dkg porcukor, csipet só, 1 tojás sárgája, 1 - 2 ek hideg víz, 1 kk sütőpor
- 3 - 4 ek baracklekvár
Diós piskóta :
- 3 tojás, 1 tojásfehérje, 15 dkg cukor, 15 dkg darált dió, 2 ek kakaó, csipet só, 2 ek étolaj, 1 tk sütőpor
Krém :
- 3 dl tej, 1 tasak vaníliás pudingpor, 1 cs bourbon  vaníliás cukor
- 15 dkg vaj, 15 dkg porcukor
- és még : - vajas keksz

  1. A tészta hozzávalóit gyors mozdulatokkal összeállítjuk, majd fóliába tekerve 30 percre hűtőbe tesszük. Ezután egy sütőpapírral bélelt tepsibe ( 25 x 25 cm ) nyújtjuk, villával megszurkáljuk és megkenjük lekvárral.
  2. A tojást kétfelé választjuk a sárgákat a cukorral fehéredésig keverjük, a fehérjét a sóval habbá verjük, majd lazán összeforgatjuk a kikevert tojássárgával és óvatosan hozzákeverjük a kakaóval elkevert sütőporos diót és az olajat. A masszát a lekváros tésztára simítjuk és 190 °C - on megsütjük. ( tűpróba )
  3. A pudingport megfőzzük a tejben. A vajat habosra keverjük a cukrokkal, majd tovább habosítjuk a kihűlt pudinggal. A krémet a kihűlt piskótára kenjük, a tetejét pedig kirakjuk tejben megforgatott vajas keksszel. Egy éjszakára hűtőbe tesszük, majd a kekszek vonala mellett felszeleteljük a süteményt és megszórjuk porcukorral.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése