,,EGYSZERŰ ÉTKEK-NAGYSZERŰ ÍZEK''

2017. március 2., csütörtök

~ DARÁLTHÚSBÓL RÁNTOTT SZELET ~






 Amikor anno végigsöpört  annak idején az interneten, hogy hogyan készítsünk darált húsból rántott szelelet, én is gyorsan kipróbáltam és azóta szinte mindig így készítem a rántott húst. Nagy előnye, hogy nincs klopfollás - amit kifejezetten utáltam - és sokkal gyorsabban el is készül.  Végeredményként pedig ugyanolyan hússzelet kapunk, mint a lapított változat. 

»HOZZÁVALÓK« 
- 50 dkg darált hús ( nálam csirke )
- 15 dkg reszelt sajt 
- só
továbbá :
- liszt, tojás, zsemlemorzsa - a panírhoz
- olaj - a sütéshez

  • A húst alaposan dolgozzuk össze a sajttal és ízlés szerint sózzuk, majd a masszából formázzunk kb 8 golyót.
  • A húsgolyókat, enyhén lisztezett felületen a tenyerünkkel ( vagy sodrófával ) lapogassuk ki a nekünk megfelelő vastagságúra ( kb fél cm ) , majd fordítsuk át, hogy mindkét oldala lisztes legyen. Ezután tegyük a hússzeletet felvert tojásba, majd egy szélesebb lapáttal alányúlva tegyük át a zsemlemorzsába. 
  • Forró, bő olajban aranybarnára kisütjük. 

2 megjegyzés:

  1. Szi Aszthiszem megtaláltam a vasárnapi ébédhez az egyik receptet. Még nem hallottam így készitett rántothúsról, ki kell próbálnom. Üdv Ani

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves Ani !
      Nem fogod megbánni és szerintem te se fogsz többé klopfollni.

      Törlés